Koniec z haczykami w reklamach kredytów mieszkaniowych!

Przekazy reklamowe dotyczące kredytów hipotecznych nie informują o kosztach całkowitych, zazwyczaj są niejednoznaczne i brak im konkretów, przez co wielu klientów wprowadzanych jest w błąd. Od 22. lipca instytucje bankowe muszą przestrzegać nowych, rygorystycznych wymogów, dzięki którym nie będą mogły dopuszczać się nadużyć. To bardzo dobra zmiana, która może uchronić wielu kredytobiorców przed dokonaniem złego wyboru.

Art. 7 Ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami jednoznacznie określa, w jaki sposób od 22 lipca 2017 roku banki oraz SKOK-i mogą reklamować swoje produkty finansowe. Dotyczy to materiałów reklamowych różnego rodzaju, między innymi spotów reklamowych, ulotek oraz promocji na stronie internetowej banku. Od tej pory reklamy kredytów hipotecznych muszą być przedstawione w sposób przystępny, zrozumiały, powinny zawierać wszystkie najważniejsze, prawdziwe informacje w tym rzeczywistą roczną stopę oprocentowania RRSO, nie mogą wprowadzać konsumenta w błąd. Interpretacja reklamy powinna być w tym przypadku jednoznaczna, odbiorca nie powinien mieć żadnych wątpliwości po zapoznaniu się z materiałem reklamowym. Poza tym w reklamie kredytu hipotecznego, powinny znaleźć się takie informacje jak koszt całkowity kredytu, oprocentowanie, koszt całkowity do zapłaty, bank jest zobowiązany również do poinformowania nas o ryzyku zmiany stóp procentowych (dowiedz się więcej o zmianach w pośrednictwie kredytów hipotecznych u ekspertów finansowych Expander).

Koszty całkowite oraz informacje o RRSO muszą być podane na podstawie przykładu. Chodzi o przedstawienie oferty dostępnej na warunkach, na których kredytodawca przewiduje zawrzeć co najmniej 2/3 umów o kredyt hipoteczny. W tym wypadku uwzględnia się średni okres spłat, a także średnią kwotę kredytu. Reklama zawierająca niejasny przekaz, który może wprowadzać odbiorcę w błąd jest zabroniona. Jeżeli instytucja bankowa mimo wszystko zdecyduje się wyemitować tego typu materiał promocyjny, będzie musiała liczyć się z karą finansową.
Obecnie na rynku finansowym można znaleźć bardzo dużo ofert kredytów hipotecznych, warto je porównać i spróbować wybrać najkorzystniejsze dla siebie rozwiązanie. Pośpiech będzie w tym wypadku złym doradcą.

Kredyty - 14 banków

Leave a Reply