Rozliczenie PIT za 2017 rok przez fiskusa – jak skorzystać z PIT-PFR?

Rozliczenie podatku za 2017 rok może być proste i szybkie. Niewiele osób samodzielnie radziło sobie z wypełnieniem deklaracji podatkowej za poprzednie lata. Od tego roku można wybrać na Portalu Podatkowym usługę PFR i otrzymać wstępnie uzupełniony PIT za poprzedni rok. Podatnicy mają do wyboru w tym zakresie dwie opcje – PIT-PFR albo PIT–WZ.

PFR to z angielskiego pre-filled tax return. Polega na przesłaniu osobie wnioskującej uzupełnionego zeznania podatkowego na podstawie złożonych przez pracodawców zeznań rocznych PIT-11. Stąd opcja ta dedykowana jest osobom pracującym na umowie o pracę, rozliczającym się na PIT-37 lub PIT-38, także z małżonkiem. Funkcja na portalu dostępna jest od 15. marca do 30. kwietnia. Aby zawnioskować o wypełnienie PIT należy wejść na Portal Podatkowy, wybrać opcje PFR i kliknąć „Pobierz PFR” Na pytanie należy odpowiedzieć „Tak” (chodzi o upewnienie, czy podatnik chce zawnioskować o wstępnie wypełnione zeznanie podatkowe). Osoby rozliczające się na PIT 37 wybierają sposób rozliczenia (z małżonkiem, indywidualnie czy jako osoba samotnie wychowująca dzieci) i wpisuje dane uwierzytelniające (należy uzupełniać je precyzyjnie, wpisanie błędnych danych 5 razy uniemożliwi skorzystanie z wnioskowania o PFR). Do pobrania PFR trzeba będzie podać imię i nazwisko, NIP albo PESEL, datę urodzenia i sumę przychodów za rok podatkowy 2017. Wstępny arkusz PIT 37 lub PIT 38 zawierał będzie przychody, koszty uzyskania i składki na ubezpieczenia społeczne/zdrowotne pobrane z zeznań złożonych przez pracodawcę. Samodzielnie można będzie uzupełnić sekcje związane z ulgami i odliczeniami, dane organizacji dla której chcemy przekazać 1% podatku, dodatkowe koszty uzyskania przychodu i dodatkowe przychody. PIT można będzie podpisać korzystając z danych identyfikacyjnych i przychodu za rok podatkowy 2016, Profilu Zaufanego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Należy dodatkowo podać adres e-mail (do pobrania potwierdzenia UPO) i wysłać PFR. Zeznanie należy wydrukować lub zapisać w wybranej lokalizacji na dysku, warto pobrać też UPO. Jeśli w trakcie operacji pojawią się wątpliwości można skorzystać ze wsparcia na infolinii pod nr tel. 801 055 055, 22 330 03 30 czy z zagranicy +48 22 330 03 30 lub napisać na info.e-deklaracje@mf.gov.pl.

PROMOCJA KREDYTU GOTÓWKOWEGO BGŻ BNP PARIBASSPRAWDŹ SZCZEGÓŁY