Jak długo jest ważna karta do konta bankowego?

Każdy posiadacz rachunku bankowego jest uprawniony do otrzymania karty do tego rachunku. Wiele osób, o ile nie wszyscy, z takiej możliwości korzystają, bo karty debetowe (tak potocznie nazywane) to wygodne rozwiązanie. Karta przydaje się w wielu sytuacjach, można z niej korzystać niemal w każdym zakątku świata, dowolnej porze. Dzięki niej można wpłacać i wypłacać gotówkę w bankomacie, czy specjalnie oznaczonych punktach, dokonywać płatności online i za zakupy. Dzisiaj niemal wszystkie umożliwiają transakcje zbliżeniowe (zwykle do kwoty 50 zł), gdzie nie jest wymagane potwierdzenie kodem PIN. Jednak nie są one ważne bezterminowo. Oprócz aktywacji nowej karty należy pamiętać o dacie, w jakiej straci swoją ważność i zwyczajnie nie zadziała. Rzecz jasna banki w trosce o klienta dużo wcześniej przesyłają nowe karty do obsługi kont (sprawdź konta osobiste z darmową kartą bankomatową). Niemniej warto zwrócić uwagę na datę ważności karty. Data nadrukowana jest na awersie karty, w prawym dolnym rogu. W zależności od rodzaju karty termin jej „przydatności” bywa różny.

Karty tymczasowe

Wydawane są one przez bank klientom, którym zależy na szybkim korzystaniu z kart, nie mają czasu na czekanie na kartę właściwą, standardową. Karty te są bezimienne, pozwalają na dokonywanie transakcji bezgotówkowych, wypłat z bankomatów nie dłużej niż przez rok. Oczywiście po otrzymaniu karty debetowej banku można z niej korzystać w dalszym ciągu, do czasu utraty ważności, lub zwrócić ją i korzystać z karty debetowej, już imiennej.

Karty standardowe

Banki wysyłają do klienta taką kartę w terminie do 14 dni od daty złożenia dyspozycji i podpisania umowy. Są imienne, ważne jedynie podpisane przez jej posiadacza. Pozwala ona na dokonywanie płatności, wypłaty gotówki, wpłaty środków. Karty te ważne są od 3 do 5 lat, w zależności od polityki banku i rodzaju karty.

Wymiana kart odbywa się również w sytuacjach wyjątkowych, np. zmianie operatora kart przez bank. Głównie to bank w takich niestandardowych sytuacjach troszczy się o klienta odpowiednio wcześniej informuje o zmianie i przesyła nową kartę, by nie został zakłócony spokój i bezpieczeństwo posiadaczy kart.

Leave a Reply